Suchergebnisse
Wahlfach "HRM und Arbeitsbeziehungen im internationalen Vergleich" in der Vertiefung "Managing Organisations in Complex Environments" im Master Arbeits- und Personalmanagement
Wahlfach "Sustainable HR & Diversity Management" in der Vertiefung "Managing Organisations in Complex Environments" im Master Arbeits- und Personalmanagement
Learn to Relax: Integrating 0-1 Integer Linear Programming with Pseudo-Boolean Conflict-Driven Search
Devriendt, Jo; Gleixner, Ambros; Nordström, Jakob: Learn to Relax: Integrating 0-1 Integer Linear Programming with Pseudo-Boolean Conflict-Driven Search. In: Integration of Constraint Programming, Artificial Intelligence, and Operations Research. CPAIOR 2020, S. xxiv-xxvi, Springer, Cham, 2020, ISBN 978-3-030-58941-7, 978-3-030-58942-4 eBook, ISSN 0302-9743, 1611-3349 (electronic)
Analysis of the Ad-tech Industry Using Internet Browsing Data
Simbeck, Katharina ; Malzahn, Birte ; Herm, Steffen: Analysis of the Ad-tech Industry Using Internet Browsing Data. In: Proceedings of 19th General Online Research Conference (GOR), S. 1-20 (Abstract 39-40), Berlin, 2017, ISBN 978-3-9815106-3-8
Tulle, conductive thread and 200 LEDs
Fashion design student Martha Berwanger has created an "intelligent" dress for IBM.
Aspect-Oriented Model Development at Different Levels of Abstraction
Alférez, Mauricio ; Amálio, Nuno ; Ciraci, Selim ; Fleurey, Franck ; Kienzle, Jörg ; Klein, Jacques ; Kramer, Max E. ; Mosser, Sébastien ; Mussbacher, Gunter ; Roubtsova, Ella E. ; Zhang, Gefei : Aspect-Oriented Model Development at Different Levels of Abstraction. In: Proc. 7th Eur. Conf. Modelling Foundations and Applications, S. 361-376, Birmingham, UK, 2011
High-Temperature-High Pressure Stress-Strain Testing of Materials in CO2-Containing Saline Solutions
Pfennig, Anja ; Wolf, Marcus : High-Temperature-High Pressure Stress-Strain Testing of Materials in CO2-Containing Saline Solutions. In: TMS 2015 Suplemental Proceedings, S. 1015-1022, TMS John Wiley & Sons, Hoboken, 2015, ISBN 798-1-119-08241-5
Studium
Informationen zum Studium
Mobile Marketing
Im Rahmen des zweisemestrigen Marketingprojektes wurde in Kooperation mit den drei größten deutschen Agenturen für Mobile Marketing der Versuch unternommen, eine einheitliche Mediawährung für das Mobile Marketing zu entwickeln. Ziel war es, diese besser als zuvor mit den klassischen Werbeträgern (Pr...
Exkursionen
Exkursionen gehören zum Highlight des Studiums