-
Konferenzbeitrag
The greater the choice, the harder the decision - investigating the preferred type of examination form in Business Administration related exams from a student point of view
Dressler, Sören et al. In: EDULEARN24 Proceedings. Palma, Spanien: 2024, S. 4546-4553.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
The use of ChatGPT in Business Simulation-based learning in Master classes in a higher education institution
Dressler, Sören et al. In: EDULEARN24 Proceedings. Palma, Spanien: 2024, S. 4546-4553.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Artikel
Der analytische Hierarchieprozess - Am Beispiel einer Lieferantenauswahl
Förster-Trallo, Dirk; Rachfall, Thomas. In: Controlling-Journal , 07.12.2017. (2017), S. 21-25.
Artikel › Journalartikel
› 2017
-
Artikel
Analytic Hierarchy Process
Rachfall, Thomas; Förster-Trallo, Dirk. In: WISU – Das Wirtschaftsstudium - Zeitschrift für Ausbildung, Prüfung, Berufseinstieg und Fortbildung , 11/2016. (2016), S. 1211-1213.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Artikel
Developing a MOOC for teaching employability skills to foreign students in Germany Kapanen,
Kapanen Antti et al. In: EDULEARN16 Proceedings 2016 . (2016), S. 551-556.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Artikel
Enhancing employability skills through internships perceptions of foreign master students in Germany
Kapanen, Antti et al. In: ICERI2016 Proceedings . (2016), S. 1-10.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Konferenzbeitrag
Fehlentscheidungen als Folge von Überlastung – Eine Untersuchung zum Entscheidungsverhalten von Führungskräften unter psychischer Beanspruchung in Berliner und Brandenburger KMUs
Förster-Trallo, Dirk; Rachfall, Thomas. In: Tagungsband der 17. Nachwuchwissenschaftlerkonferenz. Schmalkalden: 2016, S. 1-8.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
-
Konferenzbeitrag
How occupational strains affect executives information processing
Förster-Trallo, Dirk et al. In: Proceedings of IAC-TLEl 2016. Bratislava: 2016, S. 100-109.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
-
Artikel
Improved Learning Performance based on a flipped classroom concept - a case study about improved learning performance due to a digitally enhanced course structure.
Dressler, Sören et al. In: EDULEARN16 Proceedings . (2016), S. 570-575.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Artikel
Improved learning performance based on a flipped classroom concept with blended learning elements – Do students invest more time due to the new concept?
Rachfall, Thomas et al. In: Proceedings of IAC-TLEI 2016 . (2016), S. 201-207.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Artikel
Improved learning performance due to the implementation of a stock market game - a case study about the possibility of enhancing student skills with game based learning
Dressler, Sören et al. In: ICERI2016 Proceedings . (2016), S. 2974-2980.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Artikel
Verbesserung der Lernleistung durch Einführung eines Flipped Classroom Konzeptes mit Blended Learning Elementen
Dressler, Sören et al. In: Konferenzband CARF Luzern 2016 Controlling.Accounting.Risiko.Finanzen . (2016), S. 457-471.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Konferenzbeitrag
The impact of Information Overload on individual stress feelings of management accountants
Rachfall, Thomas et al. In: Proceedings of IAC-MEM 2015. Prag: 2015, S. 231-239.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
-
Konferenzbeitrag
The impact of occupational strains on engineering managers’ decision making
Förster-Trallo, Dirk et al. In: Proceedings of the 13th International Conference on Manufacturing Research (ICMR2015). Shanghai: 2015, S. 130-130.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
-
Artikel
Führt Stress zu Fehlentscheidungen? – Ergebnisse eines kombinierten Forschungsprojekts zur Betrachtung der Arbeitseffizienz von Führungskräften unter Stress
Förster-Trallo, Dirk; Rachfall, Thomas. In: Personalwirtschaft – Magazin für Human Resources . (2012), S. 60-62.
Artikel › Journalartikel
› 2012
-
Artikel
Stress bei Führungskräften – Eine Fallstudie mit Handlungsempfehlunge
Förster-Trallo, Dirk; Rachfall, Thomas. In: Personal Manager – Zeitschrift für Human Resources . (2012), S. 27-29.
Artikel › Journalartikel
› 2012