-
10269
Individualizing Learning Pathways with Adaptive Learning Strategies: Design, Implementation and Scale
CSEDU 2022, The International Conference on Computer Supported Education
Online streaming, 22.04.2022 - 24.04.2022
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2022
-
10268
Peer Feedback - Rückmeldungen von Studierenden an Studierende
Webinare Lehrenden-Service-Center
L-S-C, HTW Berlin, 14.04.2022
Veranstaltungsbeitrag › Sonstiger Veranstaltungsbeitrag › 2022
-
10032
Mobile Learning of Mathematics with Apps for Math Trails. Design Principles Based on Literature Review
14th International Congress on Mathematical Education - ICME 14
Shanghai, China, 11.07.2021 - 18.07.2021
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2021
-
10009
Problemorientiertes Lernen zur Leitidee „Raum und Form“ in der Sekundarstufe mit Hilfe von DGS und 3D Druck Technologie
54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik an der Universität Würzburg
Würzburg, Deutschland, 28.09.2020 - 01.10.2020
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2020
-
10011
Fostering Creativity through Design of Virtual and Tangible Manipulatives
Tenth ERME Topic Conference Mathematics Education in the Digital Age
Linz, Austria, 16.09.2020 - 18.09.2020
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2020
-
10010
Fostering Heuristic Strategies in Mathematical Problem Solving with Virtual and Tangible Manipulatives
Tenth ERME Topic Conference Mathematics Education in the Digital Age
Linz, Austria, 16.09.2020 - 18.09.2020
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2020
-
10012
Designing and disseminating review criteria for quality of tablet apps in primary school mathematics
The 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching (ICTMT14)
University of Duisburg-Essen, Essen, Germany, 22.07.2019 - 25.07.2019
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2019
-
10014
Qualität von Apps zur Leitidee „Raum & Form“ in der Grundschule
2. Symposium „Lernen digital“
Technische Universität Chemnitz, Deutschland, 14.03.2019 - 15.03.2019
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2019
-
10015
Entwicklung eines multidimensionalen Instruments zur Analyse von Tablet Apps im Geometrieunterricht der Grundschule
53. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Universität Regensburg, Deutschland, 04.03.2019 - 08.03.2019
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2019
-
10016
Quality of Technology-enhanced Resources for Teaching and Learning Elementary Geometry. Design of a Multi-dimensional Evaluation Instrument
Workshop in Autumn School: Digital Tools and Mathematical Modelling in Mathematics Education
University of Würzburg, Germany, 07.10.2018 - 12.10.2018
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2018
-
10017
Design Principles for Resources and Tasks for Technology-enhanced Teaching and Learning Mathematics
The Fifth ERME Topic Conference on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA)
Copenhagen, Denmark, 05.09.2018 - 07.09.2018
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2018
-
10018
Applications of Congruence Transformations with Technology-Enhanced Materials
CADGME 2018, Conference on Digital Tools in Mathematics Education
University of Coimbra, Portugal, 25.06.2018 - 29.06.2018
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2018
-
10019
Higher Dimensional Geometry from a Didactical Perspective
The 3rd annual meeting of the Deutsche Mathematiker-Vereinigung (DMV) and the Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM)
Paderborn, Germany , 05.03.2018 - 09.03.2018
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2018
-
10020
Looking at compositions of reflections in a DGE from thinking modes and semiotic perspectives
The 13th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 13
Lyon, France, 03.07.2017 - 06.07.2017
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2017
-
10021
Digitale Werkzeuge in Fortbildungen zur Leitidee Raum und Form für Lehrkräfte der Primarstufe
51. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik GDM
Potsdam, Deutschland, 27.02.2017 - 03.03.2017
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2017
-
10022
Learning mathematics with technology. A review of recent CERME research
The 10th Congress of European Research in Mathematics Education CERME 10
Dublin, Ireland, 01.02.2017 - 05.02.2017
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2017
-
10023
What (Should) Teachers Assess in Elementary Geometry?
The ERME Topic Conference ETC3 on mathematics teaching, resources and teacher professional development, ERME TC3
Berlin, Germany, 05.10.2016 - 07.10.2016
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2016
-
10024
Teachers’ Competences for a Successful Implementation of Technology in Mathematics Instruction
The 5th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications IECMSA
Belgrade, Serbia, 16.08.2016 - 19.08.2016
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2016
-
10026
Is there a largest number of all? Pupils' reflections on natural numbers
The 13th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 13
Hamburg, Germany, 24.07.2016 - 31.07.2016
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2016
-
10025
THINKING MODES, WITH OR WITHOUT TECHNOLGY?
The 13th International Congress of Mathematical Education ICME 13
Hamburg, Germany, 24.07.2016 - 31.07.2016
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2016
-
10028
An Overview on the Curricula for Linear Algebra in the Macedonian Gymnasiums
The Sixth Congress of Mathematicians of Macedonia
Ohrid, Macedonia, 15.06.2016 - 18.06.2016
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2016
-
10027
Procedural and Conceptual Understanding in Undergraduate Linear Algebra
The First ERME Topic Conference INDRUM2016
Montpellier, France, 31.03.2016 - 02.04.2016
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2016
-
10029
The Role of Technology in Supporting Students’ Conceptual Understanding in Linear Algebra
Fifth Central- and Eastern European Conference on Computer Algebra- and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education CADGME
Halle (Saale), Germany, 26.09.2014 - 29.09.2014
Veranstaltungsbeitrag › Sonstiger Veranstaltungsbeitrag › 2014
-
10030
Connecting Multiple Modes of Description and Thinking of the Concept Dot Product of Vectors in a Dynamic Geometry Environment
6. Tagung 2014 des GDM-Arbeitskreises Vernetzungen im Mathematikunterricht
Karlsruhe, Germany, 16.05.2014 - 17.05.2014
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2014
-
10031
Three Modes of Description and Thinking of Linear Algebra Concepts at Upper Secondary Education
48. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
Universität Koblenz-Landau, 10.03.2014 - 14.03.2014
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2014
-
10013
Learning Mathematics with Technology. A review of recent CERME research
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11)
University of Utrecht - Netherlands , 02.06.0002 - 10.02.2019
Veranstaltungsbeitrag › Vortrag › 2